czwartek, 5 maja 2011

Pierwsze stosiki

Sesja zbliża się wielkimi krokami, a po drodze mnóstwo różnych spraw. Biegam, załatwiając sobie staż (Wydawnictwo Replika!), czytam w dużym tempie lektury na historię literatury, piszę prace zaliczeniowe... Dużo się dzieje. A tu pod nosem, w międzyczasie, systematycznie rośnie mi stos książek do przeczytania "dla przyjemności", to jest, poza trybem studiów. Bo nie ukrywam, wiele z moich obowiązkowych lektur jest dobra do czytania i wartościowa :) Niestety, gorzej z czasem na pisanie o nich. Myślę, że po sesji, pod koniec czerwca, znajdę czas, by napisać choć o kilku z nich.

A mój gromadzony od troszkę ponad miesiąca stosik wygląda tak:


Od góry:
Vladimir Nabokov - Lolita
Krzysztof Piskorski - Poczet dziwów miejskich
L.J. Braun - Kot, który... - kilka tomów z serii
Mario Puzo - Ojciec chrzestny
Neil Gaiman - Księga cmentarna
Andriej Bielanin - Tajny wywiad cara Grocha
Terry Pratchett - Świat finansjery
Carlos Ruiz Zafón - Pałac Północy
Haruki Murakami - Sputnik Sweetheart
Julian Tuwim - Czary i czarty polskie

Już nie mogę doczekać się czytania tych wszystkich przyjemności... ;)
Tymczasem najpierw czeka na mnie ten stos + kilka jeszcze pozycji, których nie mam na stanie. Deadline - 13 czerwca. Ciekawe, ile się uda przeczytać...


Henryk Markiewicz - Literatura pozytywizmu
Maria Podraza-Kwiatkowska - Literatura Młodej Polski
Programy i dyskusje literackie okresu Młodej Polski
Programy i dyskusje literackie okresu pozytywizmu
Jan Kasprowicz - Wybór poezji
Henryk Sienkiewicz - Wybór nowel i opowiadań
Bolesław Prus - Opowiadania i nowele
Aleksander Świętochowski - Dusze nieśmiertelne
Stefan Żeromski - Wybór opowiadań

I teksty, których nie mam na zdjęciu:
Stanisław Wyspiański - Wesele
Stanisław Wyspiański - Wyzwolenie
Stanisław Wyspiański - Warszawianka, Lelewel, Powstanie listopadowe
Tadeusz Miciński - Wybór wierszy
Stanisław Przybyszewski - Wybór pism
Leopold Staff - Wybór poezji
Stefan Żeromski - Ludzie bezdomni
Wacław Berent - Próchno
Adam Asnyk - Wybór wierszy
Maria Konopnicka - Wybór nowel
Maria Konopnicka - Wybór opowiadań
Kazimierz Przerwa-Tetmajer - Wybór poezji

Ufff... Dużo. Trzymajcie kciuki.

6 komentarzy:

  1. Stosiki wypasione :D !!
    Za sesję trzymam mocno kciuki (X) (X) :D !!
    Na pewno wszystko ładnie zdasz, powodzenia!

    Wydaje mi się, że zmieniłaś szablon ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj tam! Nie wolno wychodzić z takiego negatywnego nastawienia! Życzę Ci najlepszego, byś zdała bez żadnych problemów :) I pewnie tak będzie.
    Ja już jestem na etapie 5 za mną 4 przede mną. Matury :) 3 ustne mi zostały i podstawowa historia i 18 maja koniec!

    OdpowiedzUsuń
  3. http://miqaisonfire.wordpress.com/wakacyjna-wymiana/
    Zachęcam do wzięcia udziału w wakacyjnej wymianie książkowej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakaż cisza u Ciebie?
    Pewnie przygotowujesz się do sesji!
    Powodzenia jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
  5. no Ojca Chrzestnego koniecznie przeczytaj, jeśli do tej pory sposobności nie miałaś :)

    a co do Zafona... jeśli to jakaś jego wcześniejsza książka to może być różnie. po Marinie się strasznie do niego zraziłem, a myślałem że to niemożliwe raczej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie musisz :D
    Także trzymam kciuki za sesję, a potem za rozkręcenie bloga :) Jak się już ma wakacje... to się nie ma co robić :D Więc się siedzi i uaktualnia blogowe wypocinki!

    Pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń